Ledig stilling på Universitetet i Stavanger
Postdoktor i medisinalkjemi
Søknadsfrist: 12.12.2019
Om stillingen
Universitetet i Stavanger har ledig en toårig stilling som postdoktor i medisinalkjemi ved Det teknisk-naturvitenskapelige fakultet, Institutt for kjemi, biovitenskap og miljøteknologi. Stillingen er ledig fra 1.april 2020.
Fagområdet for stillingen er medisinalkjemi. Målet med prosjektet er å videreutvikle vårt “post-treatment degradation” system og inkorporerer det inn i molekyler med antibiotisk aktivitet. Prosjektet vil kreve omfattende metodeutvikling.
Formålet med stillingen er å styrke forskningen samt gi forskere med doktorgrad innenfor det aktuelle fagområdet anledning til videre kvalifisering med sikte på faglig toppstilling.
Forskningsarbeidet skal gjennomføres ved universitetet. Det forutsettes at den som ansettes arbeider på full tid med forskningsprosjektet, og at vedkommende utgjør en del av det faglige miljøet.
Kvalifikasjoner
Du må:
- ha doktorgrad innenfor syntetisk organisk kjemi eller medisinalkjemi. Doktorgraden må være fullført innen tiltredelse i stillingen.
- ha god erfaring med multitrinns syntese, metallorganiske reaksjoner og arbeid under inert atmosfære og tørre betingelser
- også kunne bruke moderne analyseinstrumenter, inkludert opptak og tolkning av NMR-spektra. Erfaring med todimensjonale NMR-teknikker er viktig – dette inkluderer 1H-1H COSY og HSQC
- god skriftlig og muntlig kompetanse i engelsk
Videre vektlegges:
- internasjonal erfaring og internasjonale nettverk
- faglige og personlige forutsetninger for å gjennomføre prosjektet innenfor tidsrammen
- at du kan arbeide strukturert med stor grad av selvstendighet og bidra til fellesskapets beste ved å være behjelpelig med veiledning av forskere med mindre erfaring
- gode samarbeidsegenskaper og evne til å gå inn i faglige fellesskap på tvers av fagområder
- personlige forutsetninger og motivasjon for stillingen
Kvalifikasjoner innenfor nyskapning, innovasjon og kommersialisering av forskning vektlegges ved ansettelse i vitenskapelige stillinger ved universitetet.
Vi tilbyr
- varierte arbeidsoppgaver i en stor, spennende og samfunnsviktig organisasjon
- et ambisiøst arbeidsfelleskap og et inkluderende arbeidsmiljø
- lønn etter Statens lønnsregulativ l.pl 17.510, kode 1352, kr 523.200 - 542.000 bto pr år. I særskilte tilfeller kan høyere avlønning vurderes.
- medlemskap i Statens pensjonskasse sikrer gode pensjons- og forsikringsordninger
- mer om ansattgoder og fordeler på uis.no
Kontaktinformasjon
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til:
- Professor Magne O. Sydnes, tlf: 51831761, e-post: magne.o.sydnes@uis.no
Opplysninger om ansettelsesprosessen fås ved henvendelse til HR-rådgiver Janne Halseth, tlf: 51833525, e-post: rekruttering@uis.no.
Generell informasjon
Se Forskrift om ansettelsesvilkår for stillinger som postdoktor, stipendiat, vitenskapelig assistent samt spesialistkandiat.
Det er en forutsetning at den som ansettes bosetter seg slik at vedkommende kan være tilstede ved, og tilgjengelig for, fagmiljøet på arbeidsplassen i ordinær arbeidstid.
Stillingen er kunngjort på både norsk og engelsk. Ved meningsforskjell mellom tekstene skal den norske teksten legges til grunn.
Søknad
Søk stillingen elektronisk via «Søk stillingen» på denne siden. Her registreres søknad og CV med relevant utdanning og arbeidserfaring.
Følgende dokumenter lastes opp som vedlegg til søknaden, i separate filer:
- vitnemål og attester
- publikasjonsliste og inntil 10 publikasjoner
- ev annen dokumentasjon som du ønsker det skal tas hensyn til
Dokumentasjonen må foreligge på et skandinavisk språk eller engelsk. Hvis vedleggene overskrider 30 MB til sammen må disse komprimeres før opplasting. Opplysninger og dokumentasjon som det skal tas hensyn til ved vurdering må være registrert innen søknadsfristens utløp.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har anmodet om ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jf offentlighetsloven § 25.
UiS vurderer bare søknader og vedlegg registrert i JobbNorge.